‘Het project geeft blijk van inzicht in hoe het onderwijs in didactisch opzicht aan het veranderen is. De ontwikkelaar voelt de leefwereld van adolescenten goed aan en weet daar met een didactisch innovatief en creatief concept goed op voort te bouwen. Uitvoering en presentatie worden als heel goed beschouwd’ (uit het juryrapport)
www.ivio.nl: Philip Kohnstamm IVIO prijs 2011
“Ik kijk met veel tevredenheid terug op een hectische maar geslaagde week. Volgend jaar doen we het opnieuw. Dan heeft de week wel 5 dagen, dus dan moeten we er nog wat bij verzinnen, maar dat gaat lukken!”
Bregje van den Berg: scheikundedocente en spelleidster Tara 207 op het HLZ Amsterdam
Het netwerk ‘Kennisnet’ dat docenten ondersteunt bij de invoering van ICT in het onderwijs, doet een onderzoek naar de invloed van game-based learning op het leren in 4 havo. Twee klassen krijgen identieke stof aangeboden, maar de ene groep in klassikale vorm en de andere groep game-based in de vorm van het spel ‘De Onderzoeksgroep’. In september worden de resultaten van het onderzoek verwacht.
De afdeling Techniek van het ROC Amsterdam heeft op 9 september ‘Perspectivity Day’ gedaan als onderdeel van de kennismakingsactiviteiten. Op deze dag worden de studenten geconfronteerd met de belangrijke vraagstukken van onze tijd en proberen daar via een dialoog antwoorden op te vinden. Het Wereldklimaatspel is daarbij een belangrijk hulpmiddel.